söndag 12 oktober 2014

Hässelbyloppet

Leo sov till 9:15 i morse. Tack säger jag eftersom det var Lasse som skulle få sova ut ;-) Vi båda vaknade före Leo.

Kl 12:50 gick starten för Hässelbyloppet. Ryktet sa att det skulle vara en flack, lättsprungen bana. Vet inte riktigt om jag håller med. Träffade Charlotte efteråt och vi kunde nog enas om att det var måna "smygbackar" och aldrig riktigt utför. Hur som. Start 12:50 som sagt. När klockan var 12:46 kom jag äntligen fram i toakön. Ville inte göra samma misstag som på Tjejmilen och springa kissnödig hel loppet. Jag hann precis in i startfållan när starten gick! Trångt första km, fullt förståligt eftersom jag i princip var längst bak.

Mellan 7-9 km var det tungt i benen, men tungt i skallen nästan från start. Jag vill gärna ha koll på banan, vart backar m.m kommer, men eftersom att det var första Hässelbyloppet för mig så hade jag ju inte det.

Är dock jättenöjd med tiden! PB på milen, med ca en minut!

Årets sista lopp är nu sprunget! Phu :)


Officiella tiden!


Enligt Runkeeper

Som sagt, trögt i starten, och mot slutet. Gick dock att öka sista km så hade nog lite mer att ge men jag vågar inte ta ut mig så långt innan målgång. Fegt, ja. ;-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar