torsdag 25 juni 2015

Torsdag, två dagar till SEMESTER

God morgon!

I natt drömde jag att jag glömt att hämta Leo på förskolan, och att jag kom på det vid 18:30 och sprang dit.. och då hade alla gått hem, och han var ensam kvar.. =(

Lilla hjärtat, vad jag saknar honom! Men han har det SÅ bra hos mormor och morfar. Jag får massor av bilder på allt bus dom hittar på, så frågan är hon Leo är så sugen på att åka hem i morgon ;-)







Igår var jag och Lasse på IKEA och planerade vårt nya kök. Gisses vilken process.. vi var där två timmar i går, och det visar sig att det förta köket vi var inne på säljs inte längre. Däremot har det kommit ett nytt, liknande men det har varit på poppulärt så att det är tillfälligt beställningsstopp, och det går att beställa först i augusti..eftersom att bebis kommer i sep/okt så känns det lite dumt att beställa ett kök som ska fixas med samtidigt.. men i nov/dec är det tydligen svårt att få tag på hantverkare för att rotavdraget ev försvinner efter årsskiftet (eller om det kasnke tom redan är bestämt att det blir så...ingen koll)

Jaja, nu har vi första ritningen klar iallafall, bara några små detaljer vi ska bestämma oss för. Nästa möte på IKEA, som enligt säljaren igår ochså tar 2-3h så gör amn själva beställningen, och bokar in en besiktning. Sedan när man vet när köket levereras så kan man kontakta hantverkare och så.. om jag förstått allt rätt..

Kakel, är väl det enda som vi inte tittat på.. så det är still to do..


Hur som.. två dagar kvar att jobba, sedan semester! Hurra! Jag och Leo är lediga själva i två veckor först. Får klura lite på vad man kan tänkas hitta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar