lördag 10 november 2012

Leo

Nu när jag uppdaterat presentationen av mig så kan det ju vara på sin plats att även presentera den lilla räkan ;-)

Leo föddes i januari på KS, samma helg som vintern kom till huvudstaden. Han hade bråttom den lilla filuren, ca 45min efter att vi klivit in genom dörrarna till förlossningen så var han ute.

Dom första månaderna tillbringades för det mesta inomhus hemma i Solna eftersom det var vargavinter, vilket i Sthlm innebär snö och kallare än minus 15 grader. Vid ca 8 veckors ålder avfyrade han sitt första leende och är sedan dess för det mesta glad.
Favoritsysselsättningen den första tiden var att stirra ut en röd fjäril på den mobil som hängde både över säng och skötbord.

Vid ca tre månader började Leo testa sin röststyrka genom att skrika 2-3 timmar varje kväll. Hur länge det pågick har jag förträngt men jag skulle gissa på en månad eller två.

Sexmånadersdagen firades genom att för första gången kämpa sig över från rygg till mage, och därefter påbörja kampen för att lära sig krypa.

Vid åtta månader tog krypandet rejäla framsteg och nu har jag och Lasse inte en lugn stund ;-)

Favoritsysselsättningen är att bada och vi har precis börjat på babysim vilket Leo älskar! Att öppna och stänga dörrar och skåp roar också vårt lilla pyre, vilket dessvärre resulterar i endel klämda små fingrar.

Även tidningar, kastruller, fjärrkontrollen, mobiltelefoner, blomkrukor och tandborsten är stora favoriter vad gäller leksaker ;-)

Det är en social kille som gärna flirtar med alla på tunnelbanan och om möjligheten finns gärna drar närmaste person i byxbenet för att bli buren en stund.

Leo älskade barn!




1 kommentar: