måndag 26 november 2012

Trött

Det här med att jag är trött känns ju kanske lite uttjatat, men jag vet snart inte vad jag ska göra. I natt har vi haft en cirkusnatt igen. Leo somnade vid 19:30, vaknade igen efter någon timme men somnade om relativt snabbt. Sedan runt 23, så brukar han ju vilja äta. Vi försöker jobba bort det, men istället för att han ska ligga och gråta en halvtimme så har vi bestämt oss för att vi börjar ge honom hälften av den välling han brukar få.

Så, sagt och gjort, Lasse matade honom lite vid 23:30, och vid 00:30 hade Leo fortfarande inte somnat om.. han verkade vara jättepigg. Lasse testade att lägga honom i vår säng där han stökade runt i typ 10 min innan jag ledsnade och la honom i sin säng igen. Så fort jag lämnade rummet så började han stortjuta. Jag tänkte att han borde ju bli lite trött av det så jag gick och diskade lite (runt 00:45..) Efter några minuter så gick jag tillbaks och la honom ner och efter att ha hållit på så i tjugo minuter så började den lilla parveln att bli trött. Då stannade jag hos honom, sjöng lite, vaggade lite och tillslut så somnade han, och sov i EN TIMME. Då var det bara att upprepa samma procedur, och sedan sov han 30 min.

Gaah. Då var jag så trött så jag flyttade med honom till vår säng där han fick välling och somnade om igen. Sedan så vaknade han väl ca en gång i timmen tills att klockan var 05. Då fick han lite mer välling och sov sedan till 07:30, då Lasses klocka ringde. Gäsp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar