torsdag 12 december 2013

Magsjuka, julbord och alldeles för lite sömn

Jisses vilket dygn det varit! I förrgår var ju Leo inte alls sig själv.. Grinig och klänging och på allmänt dåligt humör, igår gick det bättre.. Jag lämnade honom på dagis i går morse, och Lasse hämtade för att jag skulle på julfest med jobbet..

Jag kom hem vid 23-tiden och somnade vid 00. 01 vaknar Leo och gråter och jag gick in till honom och började blanda välling. Då ställde han sig upp i sängen och sträckte upp armarna samtidigt som jag kände att det luktade väldigt konstigt i rummet.. Det tar några sekunder innan jag inser att det luktar spya.. Jag tände lampan och ser att hela sängen är nerkräkt, ink Leo.. Kanske var det förklaringen till att han inte varit sig själv riktigt.

Hej första magsjukan!

Väckte Lasse som tog med Leo in i duschen medan jag stoppade alla sängkläder i plastpåsar och slängde ut på balkongen.. Skura och sprita säng och golv, fram med nya sängkläder, bort med mattan från golvet osv.. 

När Leo sedan skulle lägga sig igen så ville han ha välling, vilket han fick. Dumt. Två sekunder senare är allt nerspytt igen.. Bara att börja om. 

När vi sedan la Leo igen så fick han bara dricka lite vätskeersättning och sedan satt jag med honom i säker en timme och strök honom på kinden.. Så fort jag slutade så tog han min hand och la på sin kind :) Och tillslut så somnade han. 

Jag var dock så övertrött att jag inte kunde sova.. Vid 04:30 kollade jag på klockan sista gången och 07 vaknade Leo och ville kliva upp. 

Vi hade bestämt att Lasse skulle vara hemma, så jag lät honom sova vidare en stund till.. Leo ville ha välling och verkade jättehungrig. Han fick en halv flaska välling som han fick behålla i ca 20 min, sedan kom den upp.. Som tur va så hade jag tagit bort mattan i vardagsrummet (just in case..) och Leo som satt i soffan (som jag täckt med lakan) kräktes lite i soffan, på lakanet, men det mesta kom på golvet... 

Stackars lilla Leo blev duschad igen och fick sedan sitta inlindad i en handduk medan det jag torkade golvet.. Alltså det gjorde så ont i hjärtat att se honom sitta där, så trött, och matt att han bara satt och tittade på vad jag gjorde :(

Sedan har han bara fått päronmer, proviva, smörgåsrån vätskeersättning och banan under dagen, och han har fått behålla det i magen tack och lov! 

Jag stapplad iväg till jobbet och har typ skakat av trötthet.. Och idag var det även dags för julbord nr två. Vi skulle till nya Tele2 arena och spela minigolf och äta julbord.. I morse så kändes det inte så värst lockande, det första jag sa när jag kom till jobbet var att jag tyvärr inte kunde följa med.. Dels för att jag kunnat somna gåendes, men också för att jag inte ville lämna Lasse själv med en kräksjuk Leo.. Men på något sätt tog jag mig igenom dagen, Leo var enligt Lasse piggare och lekte på som vanligt här hemma, så då bestämde vi att jag skulle följa med på julbordet en stund ändå, och det var verkligen jättetrevligt!

Nu är jag dock äntligen hemma, och kan återigen inte sova för att jag känner mig övertrött.. Då har jag svårt att slappna av och känner mig stressad över att jag MÅSTE sova.. Men förhoppningsvis så däckar jag snart ;-) I morgon ska jag vara hemma med Leo och förhoppningsvis är magsjukan över för denna gång.. Phu! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar