lördag 29 november 2014

Lördag

Glad kille på väg ut


Sötnöt


Vi var ute en stund på förmiddagen, sedan lunch och vila för både mig och Leo. Jag somnade såklart sent i går, och 06:45 ville Leo kliva upp. Nackdelen med att vara själv med Leo en helg är ju att jag inte får någon sovmorgon ( och att vi saknar Lasse såklart ;-) ) Efter vilan så släpade vi upp mer julpynt från förrådet...



När det började närma sig middag så bestämde Leo att vi skulle äta pizza. Pizza fick det bli. 

Medan vi väntade på maten så gick Leo fram och började med en gammal gubbe som satt inne på pizzerian. Utan att vara allt för fördomsfull så såg han ut att ha levt ett hårt med för mycket alkohol. Han upplevdes dock inte berusad. Leo gick fram och ville ta honom i handen, då tittade mannen först på mig och såg lite avvaktande ut. Sedan när han verkade se att det var ok så tog han Leo i handen och Leo började prata med honom (på ett språk som bara Leo förstår såklart :) Gubben sneglade då och då åt mitt håll men ju mer Leo babblade på desto gladare blev gubben. Lite fint ändå på något sätt. 

Sedan när vår mat var klar så vinkade Leo till honom och sa hej då typ 200gånger och han såg nästan lite rörd ut. 

Lilla glädjespridaren. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar