söndag 14 augusti 2016

Midnattsloppet 2016

Igår var det dags, Midnattsloppet. Ella vaknade 05 efter att ha sovit rätt dåligt under natten, men min mamma (världens bästa :-) ) kom upp efter en stund så fick jag gå och lägga mig igen. Halsen kändes ok, men jag kände mig hängig och trött i kroppen så där som när en förkylning är på gång..

Men massor med ingefära under dagen och en Ipren när det närmade sig, så kändes det ändå ok. 

Ombytt och klar..


På väg mot tunnelbanan 



Väl på plats så kickade adrenalinet in!
Vi lämnade väskan i Nordeatältet, jag åt lite godis och drack en celsius. 

Sedan kisspaus innan uppvärmning i skogen.


Vid 21:10 stod vi i startfållan. Vi startade tidigt i år. Startgrupp 2b. Helt perfekt!


Strax före start.


Sedan gick starten och det lossnade ganska snabbt så att man kunde springa på. Första 2 km är typ lätt nerför hela vägen så man får upp en gansk bra fart. 

Första km gick på 5:24 vilket är ca 30-40 sek snabbare än vad jag brukar springa på.


Efter 3 km börjar stigningen upp i Vitabergsparken. Där blev det jobbigt! 

Sedan en del utför men värsta sträckan var mellan 3-6km. Tuffast mentalt också. Sedan backen upp mot Mosebacke vid 8-9 km är var också svinjobbig igår. Kommer i håg när vi sprang sist, då tyckte jag inte alls att backarna var jobbigt. Lite skillnad i form kanske. 2014 sprang jag på 57:10 och i år 58:39. Ingen störe skillnad i tid, men MYCKET jobbigare igår! 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar