måndag 5 september 2016

Laddar

I morgon är det dags att juica. Laddar lite mentalt.. Haha. Alltså EN dag ska jag väl överleva. Hoppas på snälla barn :)

Schemat ser ut enligt nedan


Kl 8, 10, 12, 14, 16, 18. Tror det blir värst efter 18, men den vita juicen som är den sista innehåller flest kalorier. Får gå och lägga mig med Ella om det blir alldeles för outhärdligt ;) 

Ett litet förtydligande kring VARFÖR jag testar detta kanske är på sin plats.. Jag tror inte ett dugg på Detox, Utrensning osv. Det är väl till och med vetenskapligt bevisat att det inte på något sätt går att detoxa kroppen.. Nä. Jag ser det inte som någon mirakelkur som ska driva gifter ur kroppen eller liknande, utan helt enkelt som en kickstart på att äta bättre. 

Jag är en "av eller på" person. Allt eller inget.. Och just nu har jag fastnat i "inget" 

Jag äter massa skräpmat, godis, chips, kakor.. Jag känner mig relativt vältränad i kroppen när det gäller styrka och kondition, men jag ser det inte på min kropp. Alla är olika och alla måste få ha sin egen "den här kroppen trivs jag i"- form. Jag är inte riktigt där, och det kanske är fågängt. Jag kanske borde vara nöjd med att jag känner mig stark, att jag orkar springa osv.. Men nja. Självklart är jag glad över det, men inte helt nöjd ;-)

Detta lilla juice-experiment kommer knappast synas på kroppen eller på vågen, men rent mentalt så blir det en liten kickstart på en tävling dom jag har med min kompis Hanna. Vi båda vill komma i bättre form, och nu ska vi gå all in i 4 veckor för att se vart det leder :-) 

Starten för denna tävling gick redan i fredags, men eftersom jag vaknade med ont i halsen då, och har varit lite småkrasslig i helgen så får jag vara glad om första veckans resultat ens är ett minus på vågen.. Vi får se. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar