torsdag 27 juni 2013

Shaun the cheep

Leo är helt tokig i Shaun the cheep, och skulle säkert kunna kolla på det hela dagarna. Han blir helt hysterisk när han inte får kolla! Varje avsnitt är 7 min långt, och jag tror till och med att han lärt sig då det börjar närma sig slutet (då spelas en speciell musik) då kommer han och drar mig i handen och pekar mot hyllan där vi har fjärrkontrollen. När jag efter några avsnitt säger att det räcker, att han inte får titta på mer tv, då blir han helt hysterisk! Gråter och blir helt förstörd! Då försöker jag oftast distrahera honom med något annat, och efter en stund så brukar han försöka dra med mig och peka på hyllan igen. När han återigen får ett nej, så blir han jätteledsen igen. 

Han är ju inte ens 1,5år och ska väl enligt rekommendationen inte ens se på tv än.. 

Spännande med alla trots-perioder som sägs komma.. Med hans envishet och starka vilja känns det som vi kommet att få tufft! 

Tycker det är svårt just med tvn, mycket som man säger nej till får han ju aldrig göra. Typ som att stå i soffan, klättra upp på soffbordet, slå leksaker på tvn, osv osv. Känns svårare med saker som är "nej" ibland. 

Jaja, han måste ju lära sig det också på något vis. Bara ta fighten antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar