måndag 18 augusti 2014

Alltså Leo..

När jag hämtade Leo på fsk, fick jag höra att dom misstänkte att han hade stoppat en pärla i näsan. Han hade gått och petat, och pekat och blött näsblod. Fröknarna hade försökt titta, och dom tyckte sig sett en pärla. Jag ringde 1177 och fick rådet att åka till närakuten. Sagt och gjort, när Lasse kom hem åkte vi dit, väl förberedda med IPad, laddare, välling,  frukt, bok m.m. 

Efter två timmar fick vi träffa första läkaren, och vi hade långt innan kunnat se en pärla i näsan.. 

Jag fick hålla i Leo medans dom försökte ta ut pärlan med någon slags pincett, och som han skrek. Ingen vanlig gråt, utan ett panikskrik som jag bara hört en gång tidigare och då var han 4månader och läkarna höll fast honom för att ta ett ryggmärgsprov. Det lyckades man inte med då, och idag fick dom inte ut pärlan.. Han är stark för att vara så liten, vår lilla kämpe!

Med en remiss till öron-näsa-hals satte vi oss på vuxenakuten istället. Leo fick en glass när vi lämnade barnakuten, och det fick honom på lite bättre humör. 

På vuxenakuten fick vi vänta ca 30 min, och vi märkte att Leo fått mer ont i näsan efter försöket att få ut pärlan. Men när vi väl fick komma in på öron-näsa-hals så tog det typ tre minuter, så var den rosa pärlan ute :) Även denna gång så skrek och grät Leo i panik, men det gick fort, sedan var det över.

Vi fick sitta kvar en stund för att se att han slutade blöda. Sedan åkte vi till MAX och kött hamburgare.. Nu sover vår lilla hjälte och förhoppningsvis så stoppar han inga fler pärlor i näsan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar