söndag 17 augusti 2014

Loppet

Jag hade bestämt mig för att ta det lite lugnt. Försöka ligga på 6min/km typ.. Och jag hade ju hört talas om backarna! 

Starten gick, och första km var i lätt nerförsbacke. Jättetrångt och första km gick på nästan 7min tror jag. Sedan så började det lossna lite, och jag hittade ett tempo som kändes bra. Lite för bra nästan. När backen upp mot Sofia-kyrka kom efter ca 3km, så kunde jag relativt enkelt springa upp. Då kände jag att jag skulle kunna öka lite.. 

Så med en lite högre växel sprang jag vidare, utan att bli riktigt trött, så när det var två km kvar så tänkte jag att "äh nu kör jag!" Då kom backen upp till Mosebacke. Ganska lång och ganska brant.. Så det gick inte så bra att spurta där. Men väl uppe så ökade jag. Då var det ju i princip lätt nerförsbacke ända fram till raksträckan för målgången. Den raksträckan var dock betydligt längre än vad jag trodde.. Långt där framme såg jag målgången blinka, och då var det bara att bita i hop, för det var tungt! När jag äntligenn passerade målgången så kände jag hur det snurrade till i huvudet. Jag såg folk runtomkring dom mådde riktigt dåligt! MEN då var vi i mål!! Min tid stannade på 57:10, och hade jag vågat öka tempot tidigare så tror jag att jag kommit under 55. Det får kanske bli målsättningen på Tjejmilen, om jag får vara frisk.. 

Träffade en gammal kompis från Sundsvall också, så vi tog en långsam promenad till Runners corner där jag mötte ull Lasse och Markus. Dom gjorde ett helt fantastiskt lopp dom också! Lasse sprang på 58någonting och Markus på 59någontigt.. Sjukt bra jobbat!!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar