fredag 21 augusti 2015

Doktorn

Inatt vaknade Leo med världens "krupp-hosta" han kunde knappt andas och han det lät som en skällande hund varje gång han hostade. Såklart jätteledsen också.  Varje gång han började hosta så ville han  upp ur sängen och gick omkring i lägenheten. Tror han blev rädd för att det var så jobbigt att andas. Vi öppnade fönster och balkongdörr och så la sig Leo i soffan och somnade om, men med väldig pipig andning.

 Sedan har han sovit jätteoroligt och vaknat 2-3 ggr med den där skällande hostan och pipiga andningen. I morse när han vaknade så vad han alldeles hes.. När jag frågade om han hade ont någonstans så pekade han på halsen (men sa att han hade ont i munnen) och att han ville gå till doktorn.

Jag ringde vårdcentralen och vi fick en tid på förmiddagen. Tror Leo börjar få rutin på det här med läkarbesök. När hon tog fram stetoskopet så drog han självmant upp tröjan.. Haha. Stackarn. Sedan ville Leo att doktorn skulle titta på min mage, och på mina skavsår på foten. Haha :) 

Det gick iallafall jättebra där, och vi fick både slemlösande och luftrörsvidgande utskrivet, så förhoppningsvis blir det en lugnare natt i natt. 

I väntan på doktor..


Vi är iallafall hemma i dag. Även om hostan/andningen är bättre på dagarna, så är han rätt så snorig. Tror inte han varit sjuk sedan i våras, så det ar väl inte helt oväntat i samband med förskolestarten. 

För att han var så duktig hos doktorn så fick han välja en leksak i Solna C. 

Valet föll på denna lilla affär i Lego som jag fått ägna halva förmiddagen för att få bygga ihop ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar