måndag 14 december 2015

Måndagen så här långt..

Vaknade före Ella i morse och kände mig utvilad. Skum känsla!

Trots detta så stoppade jag precis in en kopp i micron körde den en minut och märkte sedan att jag glömt kaffet.. 

Har precis kommit hem efter en liten promenad i solen. Gick och postare ett paket och som vanligt satt en kvinna från Rumänien utanför butiken. Jag brukar alltid hälsa, men aldrig ge några pengar. Vet egentligen inte varför, men så har det blivit iallafall. Idag efter vi hälsat så sa hon "Bread... Baguett" och tittade på mig.. Av någon anledning så blev jag lite ställd och fortsatte in i butiken. Hann gå ganska långt innan det slog mig att det är klart att jag kan köpa en baguette till henne! Gick tillbaka till brödet och tog den största jag kunde hitta. 17:- inga pengar för mig, och hon var ju uppenbarligen hungrig.. Glad blev hon iallafall.

Nu ska jag dricka mitt kaffe och äta lite mörk choklad och vara tacksam över att jag kan göra det.

Dagens Ella;




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar