onsdag 12 december 2012

Natten

Det här var en konstig natt..Leo sov, men det gjorde inte jag.

Lasse la honom runt halv åtta när jag var på styrelsemöte. När jag kom hem så vaknade han till någon gång, minns inta vad klockan var, men någongång under kvällen. Sedan så gick vi och la oss vid tiotiden. Normalt så brukar Leo vakna vid 23 och äta lite, men när jag väl somnade så var nog klockan närmare tolv.

Halv tre vaknade jag igen och kände att jag var tvungen att gå och titta till honom, när jag kommer in i Leos rum så ser jag hur han ligger tvärs över kortsidan i sängen, med huvudet mot fotändan, och han andas ryckigt. Som man kan göra när man gråtit jättelänge, lite så lät det.

Först så blev jag jätterädd och trodde att han krampade (Leo har epilepsi) men sedan såg jag att hela kroppen var avslappnad och han ryckte inte.

Ett tag funderade jag på om jag skulle väcka honom så jag la handen på hans mage och buffade lite, men han fortsatte bara att andas så där ryckigt, men han gnydde till lite. Då slog det mig att han kanske drömde..

Jag gick och gjorde i ordning lite välling och höll flaskan framför munnen på honom och då började han äta i sömnen.

Det kanske var lite onödigt att mata honom när han sov, men på något sätt så kändes det bättre, och det kurrade till i hans lilla mage när han fick välling så han kanske var lite hungrig ändå :)

Sedan så kunde jag naturligtvis inte somna om.. När han började äta så slutade han med den flämtande andningen och när allt var uppätit så sov han som vanligt, men jag kände ändå att jag ville sitta kvar en stund. Så strax efter tre gick jag och la mig igen, och sedan vaknade Leo och grät vid 04 (då hade jag fortfarande inte somnat om) Då gjorde han iallafall som han brukar och ställde sig upp i sängen, så då bar jag in honom till oss där han somnade om till 07, då klev Lasse upp med honom och jag sov en timme till.

Som sagt konstig natt. Leo sov ju i princip från 19:30 till 04, bara det att jag matade honom i sömnen vid 02:30. Konstigt det där.. Man väntar och längtar tills att han ska sova bättre och längre på nätterna också när det väl händer så tror man att det är något som är fel. MEN, inatt så var det ju mycket på grund av att han andades så konstigt, och vi har ju alltid hans epilepsi i bakhuvudet.. Nu har han ju inte krampat sedan han var fyra månader, men ändå.

Plutte <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar