onsdag 19 december 2012

Vardag

Dagarna rullar på här hemma. Jag har haft några riktigt jobbiga nätter, och det har inte berott på att Leo sovit dåligt, utan det är jag som inte kunnat sova.

Så frustrerande att jag stundtals trott att jag ska bli knäpp! I går natt så grinade jag mig igenom halva natten för att jag var så fruktansvärt trött, men inte kunde somna. Så fort jag blundade och försökte slappna av så kändes det som att jag fick hjärtklappning och allt jag kunde tänka på var att jag inte kunde sova, och att Leo kommer att vakna snart.

I natt så släppte det äntligen och jag har kunnat sova, och somnat om efter varje gång Leo vaknat. Jag är fortfarande jättetrött men det är kanske inte så konstigt eftersom jag fram tills igår hade sovit ca 8h på tre nätter, men nu känner jag mig inte lika fumlig, skakis eller trög. Utan mer normalt trött.

I övrigt har det inte hänt så mycket här hos oss. Jag vill ringa syrran typ var femte minut för att höra hur det är med bebisen och vad dom gör. Jag sitter och tittar på bilder som jag fått på henne och längtar tills vi får ses! Hoppas bara vår lille prins inte blir sjuk. Han har varit lite småsnorig nu i några dagar, men inte alls hängig utan det är full fart som vanligt. I går så lyckades han välta en adventsljusstake som stod i köksfönstret. Den slog aldrig i golvet utan blev hängades upp och ner och slocknade. När jag sedan tände den så lyste den så starkt att man blir bländad och ser vita prickar efteråt om man tittar direkt på den. Mycket skumt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar