fredag 22 mars 2013

Hostan från helvetet

Nu har jag varit mer eller mindre sjuk i en vecka. Första dagarna var hemska! I måndags så var jag vaken typ 4timmar på hela dagen. Jag sov och sov och sov men kände mig aldrig piggare. Tisdagen var lite bättre. Då sov jag fram till lunch och var sedan så rastlös att jag städade skafferiet, kylen och städskåpet, och efter den bedriften gjorde jag bedömningen att jag var frisk nog att jobba i onsdags.

Det gick helt ok att gå till jobbet, men man känner sig ju alltid piggare hemma så lite kämpigt var det. Värt är hostan. Jag hostar så att det känns som att lungorna ska lossna. Johan som jag jobbar med sa att jag ska se hostan som bra magträning.. Har lite svårt att hålla med honom ;-)

Även Leo har varit/är sjuk. Även han med en sjukt jobbig hosta. Han hostar såklart mest på nätterna vilket gör att vi knappt får sova något. Han har haft lite feber till och från och är jättesnorig. Allt detta samtidigt som han håller på att få 4 eller fem tänder på en gång. Han här ju fyra uppe och fyra nere sedan tidigar, nu ser det ut som att han håller på att få alla kindtänderna samtidigt! Tandköttet är alldeles rött och svullet och man kan ana att fyra tänder tittat igenom tandköttet och att fler är på väg..

Stackarn är som en liten koalabjörn som bara vill hänga runt halsen på mig eller Lasse mest hela tiden.. Och han grinar för minsta lilla.. Stor eloge till Lasse som är hemma på dagarna och får höra ett mer eller mindre konstant gnäll.

Nu hoppas vi på att vi snart är friska för på onsdag så åker vi till Sundsvall och firar påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar