torsdag 1 maj 2014

1a maj

God morgon! Igår var det sjukstuga här hemma. Jag är fortfarande förkyld, men ingen feber längre iallafall.



Gooood frukost! Smoothie med kvarg, vaniljyogurth och hallon, till det bananpankaka med blåbär och mandelflarn. 

Leo har sovit jätteoroligt inatt. Vid fyra så skrek han och satt i fotändan av sängen och höll för öronen. Plutte :( sedan ville han inte bli lämnad ensam så vi la jag och Leo oss i gästrummet. Eftersom han ALLTID sover i sin säng så blev han jätteförvirrad och trodde det var morgon, så när han inte fick hämta iPaden så blev han jättesur. Tillslut så la han sig i sängen iallafall men höll på att fara runt där i ca 45min. Han stod på huvudet, petade mig i munnen, kastade runt napparna, klappade mig på huvudet osv osv.. Men när han väl somnade (kl 06!) så var det jättemysigt att ha honom i samma säng :) Det ska verkligen inte bli någon vana, eftersom han är så duktig att sova i sin säng, och det går ju oftast jättebra, men de gånger han drömmer mardrömmar, eller inte vill att man går ut ur rummet så är det ju betydligt mer bekvämt att sova bredvid istället för att sitta på en stol bredvid hans säng :) Vi sov till kvart i nio iallafall så några timmar sömn blev det iallafall.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar