tisdag 13 maj 2014

Milen!

Hemifrån och runt Kungsholmen. Jobbigt, men det gick! Kan inte fatta hur jag någonsin ska springa 7min snabbare i augusti, har ju satt under 55min som mål. Hjälp! Bara fortsätta träna antar jag ;-) 

På kortare distanser, typ som vårstafetten (2,2 km) eller även på 5km så känns det alltid som att det är andningen som sätter stopp för högre tempo. Då kan jag springa på ca 5,20min/ km men får knappt luft känns det som. På milen så ligger jag just nu på runt 6min/km och det känns omöjligt att öka, och inte därför andningen blir jobbig, tvärt om, jag skulle nästan orka prata samtidigt :) Men jag blir så otroligt stum i benen! Vet inte vilket som är värst.. 

Nu ska jag få i mig lite mat och massor med vatten! Får se om jag kan gå i morgon.. 



Fattar inte hur folk tar bilder på sig själva och får med halva kroppen, jag ser ju helt skev ut! Haha :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar