tisdag 16 september 2014

Den bortglömda bloggen...

Men heeeej! Det var länge sedan ;-) Eller egentligen inte, men det känns som jag knappt hunnit med mig själv sedaste dagarn.. 

I helgen var det val. Självklart röstade vi. Sedan blev det en shoppingrunda i Solna C, och efter det lite träning. 

Men för att återgå till valet. Herre jisses vad många idioter det finns i detta avlånga land. Hur faaan kan Sverigedemokraterna bli 3e största parti? 

En stor känga även till övriga partier som inte lyft SDs huvudfråga och tar den debatten. Och framförallt VARFÖR lyfter man inte frågan om integrationspolitiken? Människor i nöd behöver hjälp, hur hanterar vi det på bästa sätt? Jag menar något är ju riktigt rubbat när vi har utbildade läkare som kör taxi..

Visst jag förstår att det kortsiktigt kostar pengar att ta hand om människor som utan några större förmögenheter, flytt till Sverige. MEN jag är helt övertygad om man med rätt integrationspolitik kan både hjälpa dessa människor och tillsammans få ett bättre Sverige... Lite samma sak som med skolan. Det är på lång sikt man ser fördelarna med välutbildade människor... 

Fick höra någonstans att det var ca 10 000 sökandes till Lärarhögskolan och 11 000 sökande till Paradise Hotel. Heja Sveriges framtid! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar