lördag 6 september 2014

Loppet

Fy faan va jobbigt det va! Och jag var kissnödig redan från start.. Jag kom till Gärdet typ 40min före min start. Irrade runt för att se om Nordea hade ett tält, hittade inget och började fundera på att ställa mig i den überlånga kön till baja-majorna. Efter lite velande insåg jag att det var lika bra, jag bar kissnödig. Synd bara på kön för då var det bara typ 3min kvar till start. När det var ca 6-7 min kvar till start så hade jag fortfarande ett 20-tal personer framför mig i kön. Helvetetsjävlaskit tänkte jag och lämnade kön.. 

Sedan fick jag ju naturligtvis stå och vänta några minuter när jag hade hittat min startgrupp, så jag hade ju hunnit kissa innan!!! Typiskt. 

Första 2-3km gick hur lätt som helst och jag blev förvånad över hur snabbt tempo jag ändå höll. Benen kändes pigga och det var bara att springa på.. Runt 4km så var jag så fruktansvärt kissnödig att jag nästan övervägde att ta en tur ut i skogen.. 

Vid 5km började huvudet att spöka, och jag kände att det var jobbigt. Men mest mentalt eftersom jag var halvvägs och det började bli lite jobbigt även för benen. 

Vid 6-7km så tänkte jag att jag skulle dra ner lite på tempot för att orka hela vägen, men samtidigt som jag tänkte så så började jag springa lite fortare. Det var som att huvudet och kroppen jobbade mot varandra. Jag var trött samtidigt som jag började inse att jag kunde komma under 55min som FAKTISKT var målsättningen som jag inte riktigt vågat tro på. 

Vid 8km så ville jag bryta loppet men lyckades på något märkligt sätt springa vidare.. Vid 9km passagen så började den lätta uppförsbacken från Djurgårdsbron upp mot Gärdet. Om det inte varit för all publik där hade jag gett upp och gått.. Men jag stapplade vidare hela vägen in i mål! Där fick jag en vattendusch i ansiktet (blomspruta :-) av någon som måste tyckt att jag såg trött ut och sedan äntligen en flaska vatten. Kan varit det godare vatten jag någonsin druckit! 

Tror aldrig någonsin jag sprungit milen på under 55min förut, men nu fixade jag det!! Tjoho! 


Precis i början av folkhavet. Tror det var 33 000 anmälda i år!


Trött tjej!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar