onsdag 11 februari 2015

Varning för äckligt inlägg

Kanske borde varnat för alla kräkinkägg tidigare också, men bättre sent än aldrig..

Jo, Leos bajsvanor är lite oregelbundna. Han är ofta hård i magen och det kan gå 4-5 dagar mellan gångerna. Vi har sökt vård för detta tidigare, men aldrig riktigt fått någon. 

I går så ringde dom mig från fsk strax före lunch. Leo var jättehänging och klagade på att han hade ont i magen. 

Han hade precis somnat när dom ringde så jag hann gå förbi Apoteket innan jag hämtade honom. Han klagade på magont och när jag började tänka efter
så har han inte bajsat sedan förra torsdagen, alltså 6dagar sedan.. Handlade Microlax på Apoteket och åkte sedan och hämtade Leo. 

Han var verkligen superhängig och varnade ha jätteont i sin lilla mage som var alldeles spänd och uppblåst! Naveln var liksom helt platt som på en gravidmage. Hem, in i badrummet, Microlax i rumpan (inte så populärt) och sedan vänta. "Ger vanligen effekt inom 5-15 min" 

Efter två timmar lossnade det och Leo stod i en pöl av bajs (trots att han hade blöja på sig..)

Efter att jag duschat och sanerat honom så blev han mycket piggare och ville på en gång ha något att äta...

I morse hade vi iallafall en tid på VC och-element to en massa blodprov på honom (bla annat för gluten) om en vecka får vi svar på proverna och det är nästan så att jag hoppas att det visar på något, så vi kan få ordning på hans lilla mage <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar