söndag 3 januari 2016

Söndag..

För några timmar sedan så åkte mamma, Lasse och Sebbe hem. Leo är hos Helge.  Tanken var att vi skulle prova lämna honom där själv en stund, men jag tror Lasse är kvar än. Får höra hur det gått om en stund.

Jag och Ella skulle ut på promenad, men hon somnade i samma sekund som jag la henne i vagnen, så då började jag röja i köket istället..


Så här sover hon nu, med mössa å allt ;-)

Dom här fina glasen fick vi i julklapp av mamma och Lasse


OCH en liten Globalkniv! Av Sebbe fick jag en jättefin skål från "Ernst".

En tröja fick jag också, som är lite för liten, men den får bli en påminnelse om att jag måste skärpa mig nu. Känns som att jag ser gravid ut igen! Haha! Så mycket gott har ätits över jul och nyår. Men nu har jag och Åse en deal.. Inget godis i januari (eller chips, glass, kakor eller liknande..) mörk choklad är ok. Även popcorn har jag sagt att jag får äta MEN bara om det är lördag ;-) Fuskar någon får man böta 500:- till den andra, och det är ju rätt saftigt för en godis! Inte värt!

Igår var godissuget brutalt, men idag är det lite bättre.. 3e januari idag. Kämpa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar