tisdag 23 februari 2016

Jätttejättetrött

Mellan 02-06:30 sov Ella inatt. Övrig tid var hon superglad och låg och "pratade" och visade inga tecken på att hon var trött.. Men det var jag. 

Hon sov väldigt mycket igår på dagen. Typ hela dagen kändes det som, så nu får det vara slut på sånt. Nu i em väckte jag henne när hon sovit två timmar. Det fick räcka. Sedan har vi hållt henne vaken mer än vanligt nu på kvällen så förhoppningsvis är det dags att sova snart. För alla.

Igår bad jag Leo passa Ella när jag gick på toaletten. Från att ha ignorerat henne fullständigt så fick hon fullt fokus. Fina storebror!


Idag var vi med Leo på BUP. Fick träffa en jättebra psykolog och jag och Lasse fick berätta om Leo. Han var också med, men satt och lekte under tiden. Om två veckor ska vi tilllbaka men utan Leo, så får vi se hur vi kommer att gå vidare sedan. Det är så jobbigt för nu har han själv börjat säga "Jag kan inte prata".. 

Vi vet dock inte om han säger så för att han ska "slippa prata". I bland märker jag på honom att han tycker det blir jobbigt när han inte hittar ord osv.. Men för det mesta så babblar han ju på och verkar inte bry sig så mycket om någon annan hänger med i samtalet. Får sån ångest över tanken att han ska må dåligt över att han inte kan uttrycka sig! Men han kämpar på, och vi också. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar