söndag 13 september 2015

Avvänjning

När jag blev gravid så kom nästäppa. Sedan så blev jag förkyld på riktigt, en förkylning som höll i sig i två veckor! Jag började ju tyvärr att använda nässpray där någonstans.. Ibland på dagarna men framförallt på nätterna. Jag får panik om jag inte kan andas genom näsan! Men tyvärr så är ju nässpray beroendeframkallande.. Det vet jag ju. Efter som att jag hamnade där förra graviditeten också.. Minns tyvärr inte hur jag lyckades sluta, men nu är det dags igen. Att sluta alltså. 

Jag måste göra det nu för det kommer att vara omöjligt när bäbisen kommer, för då gör man ju allt för att få sova.. 

Nu har jag klarat första natten iallafall. Sjukt jobbigt och jag vaknade varannan timme av att munnen var jättetorr..men nu kan det bara bli enklare tänker jag ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar