söndag 25 oktober 2015

Söndag

Idag ska Leo på kalas hemma hos sin förskolekompis. Första daten utanför fsk! Stort! Så Lasse och Leo cyklade iväg strax före 14, och jag Sanna och Farmor stannade hemma och fikade ;-)

Nu är klockan över 17, och dom är fortfarande inte tillbaka, så jag gissar att allt går bra! Ska bli kul att höra hur dom haft det. Vi tänkte nog köra ett liknande kalasupplägg när Leo fyller år. Ett kalas för släkten mf, och ett annat med hans bästisar från fsk. Jag läste någonstans att man skulle ha samma antal gäster, som året barnet fyller. Alltså 4år = 4 gäster (barn) tror det kan vara ganska lagom ;-) Sedan finns ju alltid disskutionen huruvida man ska bjuda "alla" på avdelningen/klassen.

Där kan jag tycka att det blir stor skillnad på förskola och skolan. Nu går ju Leo med barn som är mellan 3-6 år. Stor skillnad på dessa barn och jag ser det som ganska naturligt att han umgås mer med barn i hans egen ålder. När han börjar skolan får man kanske tänka annorlunda. 

Och nä. Ingen bebis. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar