onsdag 21 oktober 2015

Uppdatering

Stackars Leo... Som han själv brukar säga, och nu har det verkligen varit synd om honom. Han kräktes första gången vid 20:40-tiden i går kväll. Då gick han själv och hämtade hinken efter att ha klagat någon timme på att han hade ont i magen.

Sedan fortsatte det, en kräk i timmen till 00-tiden. Sedan lugnade det sig lite, men han har nog kräkts 3-4ggr i natt (eller det var ju mest vätskan som kom upp, men stackarn hade ju så ont i magen)

Lasse sov med honom i gästrummet. Jag har försökt hålla mig lite på avstånd, men det är svårt! Hade ju varit så typiskt om jag också blev smittad.. 

Vid 05, kom sista kräken och vid 07 hörde jag att Leo tassade upp och satte sig i soffan. Lasse gick sova vidare (jag har ju ändå sovit hyfsat i natt) och jag och Leo gick upp. Jag har inte vågat ge honom något att äta än, bara vätska typ var 15e minut, och än så länge har det gått bra! 

Vi har köpt några presenter från bebisen till Leo, men i morse fick han ett av dom för att han varit så duktig i natt. Ett av "Thomas och vännerna"-tågen, Percy (eller Buusyy) som Leo kallar det. Han blev så himla glad att jag blev alldeles tårögd <3 

Nu sitter jag på KS igen och ska strax göra ytterligare ett ultraljud. Detta UL är rutin när man gått en vecka över tiden, bara för att se all allt är som det ska. Får även datum för igångsättning idag, och om allt ser bra ut gissar jag att det blir nästa onsdag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar