måndag 12 oktober 2015

V39+5

BF i morgon! Kommer nog inte komma någon bebis i morgon, men man vet ju aldrig. I dag har jag varit hos barnmorskan. Allt såg bra ut, tur det! Jag skulle ju även fått en remiss till spec-mödravården för att prata om en ev igångsättning, men någon tid har jag inte fått så Eva ringde dit och huxflux så fick jag en tid i dag.

Så efter besök hos BM så var det bara att äta lunch och bege sig mot KS och spec. mödravården. Där träffade jag en läkare och vi diskuterade (eller jag berättade) om mina rädslor inför kommande förlossning. Jag är ju rädd för att jag ska börja blöda, massor, och sedan att allt kommer att gå så fort.
Jag vill ju att dom sätter igång förlossningen, men läkaren vill ändå att vi avvaktar då han tycker att riskerna med en igångsättning är större än sannolikheten att jag får en ny blödning. Jag har ju velat lite fram och tillbaka, men nu har vi bestämt att vi avvaktar, och gör en ny kontroll om en vecka om det inte hänt något innan dess.

Läkaren gjorde ett UL och allt såg bra ut. Sedan gjordes även en gyn-undersökning, där han konstaterade att livmordetappen är ca 3 cm, men relativt opåverkad. Något har ju hänt sedan senaste blödningen,  (då den var 4 cm) men inte mycket. Han gjorde även en sk. hinnsvepning, vilket kan trigga en förlossningsstart.

Så, fortsättning följer ;-)

Dagens mage;


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar