fredag 13 november 2015

Dags för BVC

Tydligen går det jättebra att somna i sängen medan mamman letar kläder i garderoben..


Jag har för övrigt inget som passar.. Alla preggokläder är för stora (som tur är) men det finns ju inte en chans att jag kommer i mina vanliga kläder och jag vägrar att köpa något nytt så länge jag har 10kg kvar att bli av med. Så länge går jag runt i preggokläderna, och ser ut som ett tält.


Snart dags att väga och mäta hos BVC. Vi ska flytta Leo till samma BVC också. Han har nu fått en diagnostiserad språkstörning. Vilket kanske inte var så jätteförvånande med tanke på att han snart är 4 år, och vi har fortfarande problem med att förstå honom. Jobbigt så klart, men vi ska göra allt vi kan för att hjälpa honom.

Tydligen så är det inte helt ovanligt att barn med språkstörningar även är extremt ljudkänslig, vilket förklarar en del.. 

Vi vill även tidigarelägga 4års kontrollen och utvecklingsbedömningen för att se om det är något annat som han behöver hjälp med. Vi vet att han behöver hjälp med språket och även att behålla fokus/koncentrationen när han ska göra något som han inte riktigt vill..

Av effarenhet vet jag ju att allt innom våren tar extremt lång tid och att man verkligen kan behöva tjata sig till hjälp. Så det är nog lika bra att börja nu. Önskar så klart att vi hade startat tidigare, men även om vi vetat att han är sen med att prata så vill man tydligen inte sätta någon "diagnos" innan en viss ålder då han ansetts vara för liten. Dumt kan jag tycka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar