tisdag 3 november 2015

Vikten

Hade tänkt vägs mig innan vi åkte in på förlossningen mest för att se hur mycket man tappar när bebis är ute, men med tanke på hur allt startade så blev det så klart inte så.

Jag vägde mig istället när vi kom hem, och sedan igen idag. -5kg på en vecka. Vätska så klart, och det är skönt att känna att jag kan böja på fingrarna igen :)

Det här med den "riktiga" viktnedgången tar jag tag i om några veckor.  -15 kg så väger jag som innan graviditeten, -20 som innan Leo. Vågen är väl egentligen skit samma, jag vill mest komma i form igen! Längtar tills att jag jan börja träna ordentligt, men en sak i taget. 

Kommer ihåg när Leo föddes, jag var så sjukt godissugen, hela tiden. Inte denna gång.. Tror jag ätit mig mätt på skräpmat och godis under dom två sista veckorna av graviditeten! Men godissugen kommer ju tillbaka förr eller senare, ganska så säker på det.. 

Appropå kosten, Leo hade ju jätteproblem med magen, gissar att det berodde på ersättningen egentligen och denna gång känner jag att jag ska göra allt jag kan för att undvika samma problem med lillasyster. Så nu har jag uteslutit allt klassiskt som bebisar kan få ont i magen av.. Lök, böner, m.m. Till och med mjölk/mejeriprodukter nu till att börja med. Överambitiöst kanske, men hellre att lägga till mat och se om hon reagerar på det, än att börja plocka bort i efterhand.

Om en timme kommer BVC. Nu ammar vi vidare..

Jo. Vi kanske har bestämt oss gällande namn också, så en ordentlig presentation  av lillasyster kommer snart.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar