tisdag 10 november 2015

Godkänt

Vi fick godkänt på höfterna, så skönt! 
Promenerade både till och från Astrid Lindgren, så promenader på tot 6km idag. Inte så illa!

I övrigt har det varit kaos har hemma i em. När vi var på sjukhuset så hade dom ringt till Lasse från fsk och berättade att Leo kliat sig i håret (går löss, det visste vi sedan innan..) och han hade fått det!!! Uuiäääk! Min största mardröm, typ. Magsjuka är iof snäppet värre..

Så Lasse åkte och hämtade honom och jag handlade lusmedel och kammar för flera 100kr på vägen hem. Så eftermiddagen har gått åt till att behandla och kamma hela familjen (förutom lillasyster, hon har ju knappt hår..), bytt alla sängkläder, tvättat mössor, halsdukar och kläder...

Att behandla och kamma Leos hår var ju inte det enklaste.. Han som avskyr att ens tvätta håret :-/ Men han var väldigt duktig. Gallskrik när vi skulle tvätta ur medlet, men jag hade inte räknat med något annat. 

Jag hoppas ju bara att han inte " smittat" sin kusin som var här i helgen.. Lasse har smsat iallafall och förvarnat. Sedan är det kanske enklare att behandla äldre barn, men ändå!! Håller tummarna för att hon slipper dom äckliga krypen.

Min bild av huvudlöss kanske var lite överdriven iof. Tror jag såg en lus på Leo, och den såg ut lite som en blomfluga. Men bara vetskapen om att man kanske har löss, gör ju att det kliar över hela kroppen!!

Nu är vi iallafall äntligen färdiga. Behandlingen ska göras om om drygt en vecka, men mest i förebyggande syfte om jag fattat allt rätt.. Vi kommer däremot att fortsätta kamma, varje dag. Läste att det finns någon spray också, som verkar förebyggande..måste skaffa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar