torsdag 23 maj 2013

Torsdag

Veckorna rusar verkligen förbi, och nu har jag bar sju arbetsdagar kvar att jobba innan jag är mammaledig igen! Det är ju väldigt skönt att jobba tycker jag, man har bara sig själv att ta hand om och man kan äta lunch i lugn och ro ;-) Men självklart så ska det bli jättekul att vara hemma igen!!

Första veckan hemma blir det fokus på att städa! Vi ska ju ha visning på vår lägenhet den 9e och 10e juni, och då är jag och Leo i Piteå. Det blir nog jättebra, eftersom att vi åker på fredag så kan Lasse fixa det sista inför visningen på lördag, och sedan är det inte någon liten vilde som röjer runt innan själva visningen.

Jag är fortfarande sjukt nervös över att vi inte ska få lägenheten såld, men jag börjar ändå känna mig lite lugnare. Igår när vi höll på att fixa och dona, så ser man ju att vi har en jättefin lägenhet bakom alla prylar, kläder m.m. som ligger överallt.

I helgen så ska vi;
-Köpa nytt soffbord (som är mindre och vitt. 199:- på Ikea, så det är ju ingen större utgift)
-Låna en tavla av Ida (Tuuuusen tack snälla du <3 )
-Köpa nya blommor till köket
-Köpa lite snittblommor till fotograferingen
-Byta duschdrapperi och badrumsmatta
-Fortsätta plocka undan grejer som vi inte kommer att behöva den närmsta tiden

Ja, listan kan nog göras ännu längre...

I veckan som kommer blir det som sagt storstädning samt att fönstrena måste putsas, samt att fixa lite andra grejer som inte kommer att synas på fotografierna, som till exempel att köpa en ny frontlucka till vår diskmaskin, för på den har träet spruckit, men det ser man inte om luckan är stängd.

Jag vet ju själv hur jag är på visningar. Jag öppnar ju skåp, kyl/frys, badrumskåp m.m. och inte för att det egentligen behöver vara städat invändigt i skåpen, så tycker jag nog ändå att det kan ge en bättre känsla för lägenheten om det är nogolunda ordning. Sedan så är det ju inte vår inredning som ska köpa, men ändå.. =)

Jag tycker ju att lägenheten ska se bebodd ut, utan att det är allt för mycket grejer framme. Sedan så ska det INTE stå en skål med citroner i köket! Haha =) Men en liten basilikakruka kanske kommer att smya sig in ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar