måndag 12 januari 2015

En månad utan socker


Japp, då kör vi. En månad utan socker, pasta, bröd, godis m,m från och med igår. Lite LCHF antar jag? Utan att jag egentligen kan "reglerna". Det har liksom funnits i tankarna sedan i höstas att jag känner mig sjuk när jag äter dåligt. Med dåligt menar jag mycket godis, snabbmat, kakor osv.. Såklart. Och hade jag kunnat äta som en vettig människa så hade ju det varit toppen, men det fungerar inte för tillfället. Att äta mycket skit fungerar ju när jag tränar som vanligt,
men det har blivit lite mindre träning också sista tiden, eftersom att jag känner mig sjuk... Men jag är ju inte sjuk. Jag har ingen feber, jag är inte förkyld. Utan jag har bara "ont" i kroppen. Så då testar vi att lägga om kosten lite tänkte jag. Övriga familjen äter ju som vanligt, och jag tänkte väl mest välja bort pasta, bröd osv, och mera grönsaker istället. Nötter istället för godis osv.. Får vi ser hur det här går. Jag har ju testat tidigare och VET att jag kommer att må bättre. :-)

Något helt annat, Leo fortsätter att fortsätta sova sig igenom nätterna. Hurra säger vi! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar