måndag 13 juni 2016

Fullt ös..

Lite tystare här på min lilla blogg just nu.. Jag har varit sjuk de senaste två veckorna. Först en vecka med halsont, och sedan kom förkylningen. Som alltid när jag är sjuk så vill jag bara äta glass och godis och skräpmat.. Så trött på mig själv! Haha :)

Sedan är vi mitt uppe i utredningen på BUP för Leo. Idag träffade vi en läkare och i morgon ska vi till psykologen igen. Lite svårt hur vi ska förklara allt detta för Leo. 

Han vet ju att jag varit sjuk så i dag när vi träffade läkaren så var han noga med att förklara att jag hade ont i halsen ;-)

Ska försöka få lite hjälp med den biten också. Hur vi ska prata med Leo kring hans språkstörning och om det nu skulle vara något annat också. Han kan ju ibland säga "mamma, jag kan prata" och det kommer ofta från ingenstans.. Så antingen är det någon som sagt något till honom, eller så känner han själv att det är svårt, men att han ändå kan. 

Klockan är bara nio men jag ska strax gå och lägga mig. Förkylningen och att ha båda barnen hemma tar på krafterna. I morgon är det som sagt dags för BUP igen men eftersom att syskon inte får följa med så stannar jag hemma med Ella. På eftermiddagen ska vi däremot till Lekoteket på Danderyd, och då åker vi allihopa. 

Onsdag är det BVC med Ella, torsdag ev lunch med kollegor och fredag är Leo hemma igen, så då funderar jag på om vi ska åka till Junibacken. Fullt ös med andra ord! Så jag skulle gärna bli frisk, typ igår..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar