tisdag 21 juni 2016

Korta intervaller

Dags för löppass idag. Korta intervaller. Springa 40 sek aktiv vila 20 sek. Jag tycker ju att intervaller egentligen gör sig bäst på löpband men eftersom jag sagt upp mitt gymkort så var det bara att hitta en bra sträcka asfalt istället. 10 min jogg som uppvärmning, sedan som sagt 40 sek i ca 4,45-tempo, sedan gick jag i 10 sek, vände och gick tillbaka i 10 sek innan jag sprang åt andra hållet, på så vis kunde jag hålla mig till samma sträcka, jag visste hur långt jag måste hinna innan 40 sek gått så då blev det lite lättare att hålla en jämn fart. 12 ggr skulle detta upprepas. Jobbigt var det också! 

Nästa pass på torsdag. Långa intervaller.

(Kör 10km programmet från "Stora Löparboken för kvinnor" med målsättningen att springa milen på 56 min)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar