fredag 17 juni 2016

Hemma..

Lite tyst på bloggen igen, men det är fullt upp när jag har båda barnen hemma på dagarna. Igår skulle Leo egentligen varit på fsk, men vaknade på morgonen och var helt vit i ansiktet och klagade på ont i magen. Förstoppad, igen. Alltså stackars älskade barn! Ska inte gå in på några detaljer, men han mår bättre nu iallafall.

Idag har vi städat lite här hemma. Leo har  städat sitt rum (!) helt på eget initiativ dessutom. Plötsligt så händer det.. Haha.

 
Vi ha även varit en sväng till Solna C och köpt en ny nappflaska till Ella. Jag tänkte lägga ner amningen nu. Jag har trappat ner rejält och ammar egentligen bara ca 1gång/natt, och någon enstaka gång på dagen. Innom två veckor har jag säkert slutat helt. Lite sorgligt. Trodde nog jag skulle vara mer peppad på att sluta, men det känns mest tråkigt faktiskt.. Men hon är ändå snart 8 månader, och det blir så svårt att hålla koll på hur mycket hon får i sig när man blandar mat, välling ersättning och amning.. Jag kan ha ammat på natten och så vaknar hon efter 1 h, då vet jag ju inte om hon är hungrig (tänker att mjölken kanske minskat också) eller om hon bara är ledsen. Får hon ersättning och vaknar efter 1h, så kan man ju utesluta hunger iallafall.

Ska iof bli väldigt slönt att slippa tänka på amningsvänliga kläder också :-)

Nu laddar vi inför fotbollen kl 15! Heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar