tisdag 20 augusti 2013

Förskolan

Jag har en känsla av att inskolningen av Leo kommer att ta längre tid än vad jag kanske trott från början.

Det känns otroligt skönt att jag är ledig även nästa vecka, så att vi inte behöver stressa med något. Däremot så kommer jag att lämna honom kortare stunder redan denna vecka, men det kommer att bli tufft, för både Leo och mig. 

Idag när alla barnen satt ute på en bänk och åt frukt skulle jag gå och hämta Leos solhatt. Då hade Leo slängt sitt äpple på marken och sprungit efter mig. När jag kom tillbaka en minut senare så stod han och storgrät! Lilla älskling! 

Det har ju aldrig varit några problem när vi lämnat honom till ex mormor/farmor eller när Camilla och Rickard varit barnvakt, men det är klart, då fick han ju 100% uppmärksamhet av den vi lämnade honom hos. Här är det massor med andra barn, många andra som gråter osv så det är klart att det måste kännas jobbigare. 

Försöker intala mig själv att Leo aldrig kommer att minnas sin inskolning på förskolan.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar