torsdag 8 augusti 2013

Torsdag

I morse så var vi och hälsade på mitt jobb. Lite papper skulle skrivas under eftersom jag kommer att gå ner lite i arbetstid. Mina "ordinarie" arbetstider kommer att vara ca 07:30-15. Men någon dag i veckan tänkte jag nog jobba till 17-18 tiden, vilket innebär att jag vissa dagar kommer kunna börja senare. 

Om jag räknat rätt kommer detta att innebära att jag kommer jobba ca 87% och då förlorar jag ju inte allt för mycket i lön, men det viktigaste är ju så klart att jag kan hämta Leo tidigare.. Lasse kommer att lämna vid 08:30-09 tiden och jag hämtar strax efter 15. 

Såklart en otrolig lyx att kunna göra så! 

Nästa onsdag så börjar vi inskolningen, så nästa vecka och veckan därpå är jag föräldraledig. Sedan så tog jag ut en veckas semester, sista veckan i augusti. OM det skulle bli problem med inskolningen så känns det skönt att veta att vi inte måste lämna honom själv, eller hela dagar.. Utan att vi kan få lite mer tid på oss. Och skulle det visa sig att han stortrivs redan från första början och att allt går jättebra, så kommer ju inte jag att deppa över att få vara hemma själv några dagar ;-)

Det jag känner mest oro över vad gäller förskolan, är att Leo är så otroligt känslig för när andra barn skriker eller gråter. Då bryter han i hop fullständigt, och ju tröttare han är, desto känsligare blir han. Lilla plutten.. Nog för att det är full rulle här hemma, men Leo är verkligen en kille som vill ha lugn omkring sig.. Och det
är väl direkt vad man brukar förknippa med förskolan.

En helt annan sak, tror Leo slog sömnrekord i dag vid middagsluren.. I två timmar och 30 min sov han! Sedan så kan han vaknat av att jag petade på honom ;-) Borde naturligtvis låtit honom sova om han nu var så trött.. Men samtidigt så var det nog bra att jag väckte honom för nu är klockan 20:30 och han är fortfarande uppe..



Sömntutan :-)

Nu sitter han med Lasse och läser vid köksbordet =D







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar