onsdag 14 augusti 2013

Full fart!

Då var två timmar på förskolan avklarade.  Jag måste nog ändå säga att det gick bra! Första halvtimmen var vi utomhus. Nybörjarmisstag av mig att låta Leo ha sandaler med strumpor i, när det kvällen innan har regnat. Hopp hopp i vatenpölar..tyvärr kan han ju knappt gå i sina nya gummistövlar, men det kanske få bli dom i morgon om det inte torkat upp. 

På den halvtimmen ute, så ramlade Leo säker 4-5 ggr och började gråta. Han ska ju springa överallt och så lutar gården lite på vissa ställen, och där vurpade han. Många tårar men det gick ganska bra till slut ändå.

På förskolan finns två gårdar, en stor men små hus, sandlåda, massor med leksaker m.m, och sedan en lite mindre, även den med ett litet hus, sandlåda men kanske inte fullt så mycket grejer, och sedan mest en stor asfaltsyta. Leo ville hela tiden in på den andra gården,där det fanns mest grejer men där var idag två andra avdelningar. Dom brukar turas om att vara där, och jag tror att Leo kommer att gilla den gården mer.

Sedan gick vi in och barnen åt kex/skorpor. Precis som jag misstänkte så var Leo mest nyfiken på att utforska lokalerna. Helst toaletterna och köket, och skötrummet, där det finns handfat i låg höjd var en succé. Så när han inte fick stå och tvätta händerna hur länge som helst så blev han arg, skrek och grinade en skvätt innan jag lyckades distrahera honom med något annat.. Samma sak när han inte fick vara i köket.. Alla utrymmen som ej är tänkt för barnen älskar han ;-)

Sedan efter en stunds utforskande så verkade han väldigt nöjd med att leka med leksakerna tills en annan pojke började gråta, då blev Leo också ledsen..eftersom att klickan då var ca 10:45 och tanken var att vi skulle vara där till 11,så då vinkade vi hej då och gick hem och åt lunch.

I vanliga fall så sover han middag vid 12:30-13 tiden men på förskolan så sover dom vid 12, så jag testade lägga honom redan efter lunchen vid 12 idag. Lite protester men 12:05 så sov han :) 

Full rulle på förmiddagen alltså! Nu ska jag däcka i soffan en stund.. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar