torsdag 26 maj 2016

Det tar sig...

En lite bättre dag idag. Spöregn i morse var iof inte så roligt. Var dessutom ute och promenerade i en timme så att E skulle få sova (eftersom jag inte kunde ta upp vagnen pga hissjäveln) 

Som en chock-rosa uppenbarelse vandrade jag runt i regnet..



MEN till min stora lycka var hissen fixad när vi kom hem igen!! Blev så glad att jag nästan fällde en tår! Livet kändes så mycket lättare.. 

Hahaha :)

Jo. Sedan så har vi varit hemma och grejat. Lite kaos här mitt i all omorganisation av rum osv men föehoppningsvis blir vi klara i helgen. 

Efter att vi hämtat Leo åkte vi till Logoped-Therese i Alvik. Där gick det bra! Hon märker också att Leo gjort stora framsteg både i tal och koncentrationsförmåga, även om det finns mycket kvar att jobba med. 

Vi ska fortsätta öva prepositioner, men även "hon och han". Just nu är alla "han", vilket tydligen är jättevanligt bland barn som har talsvårigheter, och "han" är ju ändå ett steg i rätt riktning.. Förut var alla "den" om Leo ville att jag skulle ta Ella, så skulle jag "ta den".. Och nu är hon som sagt "han" ;-) 

Vi ska också träna på plural. Han har ganska bra koll på "ar"-plural.. Men -er är svårare. Hand blir oftast "handar" böcker blir "bokar" men det är också vanligt tydligen. Och så "en" och "ett"..

Jag ska ligga på förskolan lite mer också! Jag vill ju att han ska få en resurs dit!! För dom har ju inte tid för Leo, att jobba med honom på det sätt han skulle behöva men jag tror det får bli efter sommaren. Då vet vi ju också vad utredningen på BUP landar i. 

Efter logopeden så åt vi middag på McDonalds :) Och när vi kom hem så gav jag mig ut på en 5km-rundan duggregnet. Lyckades pressa tiden ordentligt idag, även om jag gick ut alldeles för hårt. Tror jag sprang första km på under 4:30! Vid 3 km var det som att benen fylldes med cement.. Men jag lyckades ändå ta mig hela vägen till 5km och tiden blev dryga 27 min. Sjukt nöjd!



Den här lilla gullgrisen blir förövrigt 7 månader idag! Lillskruttan!!


Tror hon fått Lasses ögon!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar