onsdag 25 maj 2016

Hissjävel!

Alltså jag är så less på att vår hiss inte fungerar! I morse fick jag bära ner vagnen, i två omgångar.. Upp hämta Leo, och Ella.. Glömde så klart jackan till Leo, upp igen..

Sedan stanna ute tills att Ella sovit klart..visst i-lands problem, och det finns dom som bor i hus utan hiss osv osv.. Men jag är sjukt less på detta nu!! 

Var till Solna C idag och köpte mer färg. Nu har jag målat Leos tåg- bord. 

Annars har jag inte gjort så mycket idag.. Sov en stund med Ella på em innan vi gick och hämtade Leo. Han bröt ihop när jag sa att jag inte ville gå till lekparken (svinkallt ute) men det gick över i samma sekund som jag föreslog att vi kunde fråga om Helge ville följa med oss hem. 
Vilket han ville. Tur det! :-)

Dom har lekt hela em. Vi kom väl hem strax efter 15 och Helges pappa hämtade honom vid 17:30. Så några timmars lek blev det. Gick föresten och pratade lite med Helge när vi gick hem. När man pratar med något annat barn i Leos ålder blir det så tydligt med språkstörningen (Leo gick en bra bit framför oss..) Helge förklarade att han förstår Leo för det mesta. "När han säger kåg, så menar han tåg" så himla gulligt! Jag försökte förklara för Helge att Leo har lite svårt att uttala vissa bokstäver, och han tyckte väl inte att det var så märkvärdigt :-)

Och apropå språkstörningen så ska vi till logopeden i morgon. Nästan 6 månader vi var där senast så det ska bli intressant att höra vad hon säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar