onsdag 13 november 2013

Är det nu det vänder??

Sedan lång tid tillbaka, så lång tid att jag knappt kommer i håg något annat, så har Leo somnat helt själv, på typ 5minuter. 

Vår "rutin" när vi lägger honom har varit att man säger till honom att "kom Leo, nu ska du sova" då följer han med in på sitt rum, vill släcka alla lampor och sedan så klättrar han själv ner i sängen, tar emot vällingen, och så brukar jag ge honom en napp i andra handen. Sedan så säger vi godnatt och går ut ur rummet. När han sedan har druckit upp vällingen så stoppar han in nappen och lägger sig och sover. Hur skönt som helst!! Samma process på helgen när han sover middag (minus vällingen då). 

Vi har visserligen kämpat för att komma hit. Provat diverse olika "metoder", eller vi gjorde egentligen vår egen "metod" som fungerade! 

Nu nojjar jag säkert i onödan, men det är bara för att jag plötsligt minns hur vi har kämpat för att få honom att somna själv.. 
Två nätter nu, nu ikväll och i måndags, så har Leo ropat och velat komma upp efter en liten stund. Båda gångerna har han få komma upp och båda gångerna har han bajsat efter ca en kvart.

Det kan ju vara så att han känner att han är bajsnödig, och vill komma upp, eller så testar han för att se om det funkar och så har bajsandet varit en slump. Jag vill ju så gärna tro att han känner av att han måste bajsa (idag sa han dessutom "Babba" vilket jag misstänker betyder bajsa.. :) Självklart så får han komma upp  i dessa fall, an ska ju inte behöva ligga kvar i sängen och vara ledsen om han är nödig, men jag är som sagt rädd för att han lär sig att han kan få komma upp igen, efter att han druckit vällingen... Han testar verkligen gränserna vad det gäller så mycket annat, så jag skulle inte bli förvånad om våra enkla sovrutiner kommer att förändras lite nu.. 

Mycket prat om bajs i detta inlägg. Sorry, hoppas ingen läste och försökte äta samtidigt ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar