torsdag 14 november 2013

Kampen fortsätter

Nu ikväll så la jag Leo vid 20:15. Han följde med till sitt rum men ville fortsätta leka så då lyfte jag ner honom i sängen. Efter typ 5min så började han grina och ville upp igen. Han fick komma upp eftersom jag tänkte att han kanske var bajsnödig, men nej, han ville bara fortsätta leka. Sedan vid 21-tiden så bar jag honom till sängen igen och ojoj vilka protester det blev! Han fick ligga och skrika i några minuter själv sedan så gick jag in och försökte lugna honom, lägga ner honom i sängen men han ställde sig upp och försökte klättra upp på mig. Tillslut så satte jag mig bredvid honom en stund, och när han både häspadr och grinade samtidigt så la jag ner honom igen och gav han vällingflaskan, då äntligen så tig han den, jag sa god natt och gick ut. Han drack upp vällingen och somnade. 

Kan det vara någon trots grej?? Känns ju så jobbigt om han ska vara ledsen när han går och lägger sig, samtidigt så måste han ju sova! Han jan ju knappast vara vaken till 21-22 varje kväll! Igår så somnade han vi 21:30 och sov iof Ella natten sedan.. Men ändå. Alldeles för sent för en liten skrutt att gå och sova så dags.. Frågan är om det bara är att fortsätta, och inte ge sig. Har vi lagt honom i sängen så ska han inte komma upp igen (om det inte är så att han faktiskt måste bajsa då..) 

Jag som tänkte att vi skulle köpa en vanlig säng till honom snart. Får nog vänta lite med det, för fördelen med spjälsängen är ju trots allt att han inte tar sig någonstans.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar