måndag 31 mars 2014

3h på akuten

Då var det dags igen. Leo drog fram en stol till diskhon och stod och diskade. En tripp trapp stol, och till en början så stod han på den lägre "plattan" sedan så ser jag hur han ställer sig på den högsta "plattan" dvs ca en meter upp. Han lyckas därifrån ramla bakåt och landar på bakhuvudet. Allt detta på 0,2 sekunder så klart.

Han började skrika på en gång och var helt otröstlig. Efter ca 40min så kräktes han och efter det så ville han bara sova. Då började jag packa ihop en väska och så åkte vi in till Akuten. 

Vi lyckades hålla honom vaken och när vi kom ut till bilen så piggnade han till lite. 

Mycket folk på akuten som väntat, så det tog dryga 3h innan vi fick träffa en läkare. Vi nästan på väg att vända hem redan efter typ 45 min. Leo verkade pigg,  han pratade och var som vanligt, och kräkningen kunde ju lika gärna berott på allt snor m.m han svalt när han var så ledsen. Svårt att veta. 

Sedan så kan man ju inte göra så mycket åt en hjärnskakning.. Men OM det skulle visa sig hänt något allvarligt så skulle vi ju inte förlåta oss själva om vi inte kollade upp det ordentligt, så vi stannade så klart kvar.

Läkaren bekräftade det vi trodde. Allt verkade vara bra. Han kan mycket väl fått en hjärnskakning, för det var ett rejält fall. Men det kan man inte göra så mycket åt. Blir han sämre, börjar kräkas igen, eller får dålig balans osv så åker vi narurligtvis in igen, men just nu är det väldigt skönt att vara hemma.. Jag har bäddat till mig i Leos rum, så vi har lite koll inatt bara, sedan så får han så klart vara hemma i morgon och vila lite :) Pyret. <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar