onsdag 30 januari 2013

Matlagning

Leo får oftast (läs alltid) burkmat. Jag ser egentligen inga problem med det bortsett priset och möjligen utbudet. Nu är det ju inte så att vi blir ruinerade för att vi köper barnmat på burk men jag skulle våga sätta min högra arm på att det skulle vara bra mycket billigare att laga själv och nu när jag ska jobba, och Lasse vara hemma så kommer vi ju inte att bada i pengar direkt.

Billigare ja, förutsatt att barnet äter den mat man lagar, och så här det inte riktigt varit. Vid två, kanske tre tillfällen har jag försökt mig på att laga egen mat och varje gång har det slutat med att jag har fått slänga allt. Leo har toalvägrat äta det.

Innan jag fick barn så tänkte jag att "äter man inte det som serveras så får det vara" Nu gör jag vad som helst för att få parveln att peta i sig maten :) Det kanske i.o.f har att göra med att han fortfarande är liten, med större barn kan man ju alltid föra en konversation om att man bör smaka..

Jaja, hur som. Igår lagade jag köttfärssås. Jag själv äter ju inte kött, men jag har läst att man inte ska ge barn sojaprodukter, så därför fick det bli vanlig köttfärssås. Med pasta. Och han åt!! Vilken seger :) Jag kan ha mixat maten lite väl, men han kan ju vara rätt så kinkig vad gäller bitar i maten också..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar