tisdag 22 januari 2013

Tråkig tisdag

Efter en helg (och måndag) fylld med kalas och besök så känns denna tisdag extremt tråkig.

Pälsade på mig själv och Leo massor med kläder och tog en långpromenad i morse i -13grader. Även om det var kallt så kändes det välbehövligt efter att ha käkat kakor och tårta till lunch OCH middag tre dagar i rad.

På vägen hem stannade vi och handlade och väl hemma så upptäckte jag att mitt körkort var borta. Igen. Tappade det för en månad sedan också. Då spärrade jag det och fick ett nytt i fredags, nu var alltså även det borta! Orkade knappt bli irriterad denna gång..

Först så tänkte jag ringa och spärra även detta körkort, men så letade jag upp nummret till Coop där vi handlat och där hade någon vänlig själ lämnat in det! TACK! Jag hade tappat det utanför, förmodligen när jag tog upp telefonen. Från och med NU ska jag aldrig ha korten lösa i jackfickan.

Borde gå ner i tvättstugan nu men Leo kommer förmodligen vakna när som helst så det är väl bäst att vänta så får han följa med. Sedan så ska vi dammsuga. Som sagt, tråkig tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar