tisdag 8 januari 2013

Tröttaste

Efter en försening med pendeln på ca 30 min så kom vi iväg till Leklandet tidigare idag. Där var det fullt ös och Leo somnade i samma sekund han satt sig i vagnen efteråt. Han har sovit totalt en timme på hela dagen så det var en grinig kille jag har fått umgåtts med nu på eftermiddagen.

Appropå något helt annat. Leo äter ju fortfarande burkmat för 6-månadersbarn. Allt med minsta klumpar spottar han ut. Samma sak med den mat jag lagat åt honom. Måste bli ändring på detta tänker jag. Så nu ikväll så fick han lite mat (för 8 mån) på en egen tallrik, också fick han försöka pilla i sig den samtidigt som jag matade honom med "vanlig" mat. Gick över förväntan! Tror han fick i sig det mesta från sin tallrik. Egentligen så handlar det nog inte om att han inte gillar bitar i maten, utan mer att han då blir nyfiken på vad det är han äter. Och det kan man ju förstå :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar